View Full Version : Neste bok ut

StineMa
23-08-09, 10:20
Det er vel ikke til å unngå å innrømme at sommeren er på hell, og at det snart er på tide å finne frem stearinlysene og pleddet når man skal kose seg med en bok på kveldstid. Derfor er det vel snart på tide med ny bok vi kan lese sammen også?

Har dere noen gode forslag?

Elin
23-08-09, 10:42
Forslag:
Dead until dark av Charlaine Harris
Through a Glass Darkly av Donna Leon
Girl With a Pearl Earring av Tracy Chevalier
White Noise av Don DeLillo

StineMa
23-08-09, 12:16
Jeg foreslår:
Harens år av Aarto Paasilinna
The wilderness av Samantha Harvey
Gutten på passbildet av Espen Haavardsholm
Alene sammen/Cutting for stone av Abraham Verghese

niina
23-08-09, 13:46
Forslag:
Dead until dark av Charlaine Harris

Den er utrolig bra :D

Har ikke så mange forslag selv jeg, men gleder meg til å lese den boka vi kommer frem til :)

Ladybug
23-08-09, 21:09
Jeg syntes ikke Dead Until Dark var spesielt bra.. Hvis vi velger den boken tør jeg vedde på at StineMa står over denne runden også, da jeg vet hun ikke er veldig spesielt glad i bøker i sjangeren fantasy eller om det overnaturlige ;)

Jeg har lyst til å lese Harens år av Aarto Paasilinna eller Girl With a Pearl Earring av Tracy Chevalier(for den har jeg på vent i bokhylla).

VilleViola
23-08-09, 21:28
Nattønsket av Anne B. Ragde

Mini
23-08-09, 22:14
Hva går egentlig den 'vi leser sammen'-greia ut på? :skrape:
Trodde kanskje det skulle være litt diskusjon om boka, men jeg kan ikke se noe særlig om det når det gjelder Song for Eirabu. Nå er ikke jeg med og leser den altså, men jeg lurer bare på hva opplegget er. Er det bare at alle leser den samme boka, og ferdig med det?

StineMa
23-08-09, 22:44
Jeg syntes ikke Dead Until Dark var spesielt bra.. Hvis vi velger den boken tør jeg vedde på at StineMa står over denne runden også, da jeg vet hun ikke er veldig spesielt glad i bøker i sjangeren fantasy eller om det overnaturlige ;)

Jeg har lyst til å lese Harens år av Aarto Paasilinna eller Girl With a Pearl Earring av Tracy Chevalier(for den har jeg på vent i bokhylla).
Hehe, du kjenner meg godt! Du har helt rett, men det er for all del helt i orden hvis folk vil lese den. Da venter jeg bare til det byr seg en sjanse med en bok som frister mer :)

Hva går egentlig den 'vi leser sammen'-greia ut på? :skrape:
Trodde kanskje det skulle være litt diskusjon om boka, men jeg kan ikke se noe særlig om det når det gjelder Song for Eirabu. Nå er ikke jeg med og leser den altså, men jeg lurer bare på hva opplegget er. Er det bare at alle leser den samme boka, og ferdig med det?
Det er vel ment å være mer diskusjon, men vi burde kanskje bli bedre på det :nikker:

Elin
24-08-09, 14:18
Nattønsket av Anne B. Ragde

Denne har jeg definitivt IKKE lyst til å lese...
http://lunacia.net/?p=1282

hulderjenta
24-08-09, 19:12
Girl With a Pearl Earring har jeg lest 2 ganger tidligere, men det er over 5 år siden nå, så jeg er gjerne med på en gjenlesning :)

VilleViola
24-08-09, 20:08
Denne har jeg definitivt IKKE lyst til å lese...
http://lunacia.net/?p=1282

Hvordan kan man vite om en bok er dårlig utfra hva andre mener? En bokanmelder i Dagbladet eller andre aviser/blad er jo ikke allvitende og har ikke samme smak som resten av befolkningen.

ElfHybrid
24-08-09, 21:33
Jeg leser gjerne med.. harens år har jeg lest. Bra bok,men ikke så bra at jeg leser den to ganger.

niina
24-08-09, 23:21
Jeg har heller ikke spesielt lyst til å lese Ragde, men Girl With a Pearl Earring høres fin ut :)

bai
25-08-09, 13:37
Hvordan kan man vite om en bok er dårlig utfra hva andre mener? En bokanmelder i Dagbladet eller andre aviser/blad er jo ikke allvitende og har ikke samme smak som resten av befolkningen.

Eg blei så engasjert i svaringa mi på dette, at eg rett og slett flytta heile greia over i ein eigen tråd. http://www.bokprat.com/forum/showthread.php?t=1357

StineMa
02-09-09, 23:31
Jeg dytter litt på denne tråden, jeg. Noen som har flere tips?

StineMa
20-09-09, 10:49
Er det snart på tide med en avstemming slik at vi kan lese den utvalgte boken i oktober, kanskje? :)

Lin
20-09-09, 15:25
Det synes jeg. Skal jeg legge til en poll i denne tråden?

StineMa
20-09-09, 22:49
Kanskje alle burde få 1-2 dager til å komme med flere tips hvis de ønsker det, og så kan du lage poll på tirsdag/onsdag? :)

Lin
21-09-09, 21:30
Jeg kan jo sende ut et nyhetsbrev også, kanskje? Og tipse om at vi er i ferd med å velge ny bok?

Jeg mest erfaring med sånt fra et annet forum jeg driver, men det hender rett som det er at gamle medlemmer tar turen innom igjen når de får eposten. Så lenge det ikke sendes altfor ofte og blir et irritasjonsmoment, da.

StineMa
21-09-09, 23:00
Høres ut som en lur plan, Lin! :)

Elin
22-09-09, 18:25

Jeg har lest bøker av Ragde tidligere, så jeg har en viss kjenskap til forfatterskapet hennes. Jeg har tidligere slaktet Ligge i grønne enger i bloggen min. ;)

Flugo
24-09-09, 08:37
Jeg har veldig lyst til å lese Edgar Sawtelle. Anyone?

hulderjenta
24-09-09, 13:37
Ja, den frister meg også. Måtte dessverre avbestille den da den var hovedbok i en av bokklubbene jeg er med i, pga. økonomien akkurat da. Men nå kanskje..

Ladybug
24-09-09, 20:58
Jeg har veldig lyst til å lese Edgar Sawtelle. Anyone?
Jeg har den liggende så det passer fint for meg :fniser:

AnetteD
27-09-09, 20:25
Shantaram av Gregory David Roberts!

Saman er ein mindre aleine av Anna Gevalda
Boka bak filmen Slumdog millionair
Kompani Orheim av Tore Renberg
Mannen som elsket Yngve...av samme forfatter

silsol
28-09-09, 09:52
Jeg har lest om boken Alltid Alice av Lisa Genova på bloggene Books for keeps (http://booksforkeeps.wordpress.com/2009/09/21/alltid-alice/)og Ord om annet (http://ordomannet.blogspot.com/2009/09/overbevisende-sykdomshistorie.html) i det siste og har veldig lyst til å lese den. Ellers har jeg så vidt begynt på Veien av Cormac McCarthy og foreslår derfor den:-)

StineMa
28-09-09, 13:28
Alltid Alice kunne jeg også tenke meg å lese. Nå har vi mange gode forslag her :)

Lin
28-09-09, 19:35
Da har jeg lagt til poll. En flervalgspoll, slik at man kan stemme på flere dersom det er mer enn en man foretrekker.

Ladybug
29-09-09, 14:01
Da har jeg stemt :)

Lin
29-09-09, 15:30
Jeg håper det er greit at jeg satte opp 10 dager på pollen, siden det er høstferietid.

hulderjenta
29-09-09, 22:00
Jeg har lest om boken Alltid Alice av Lisa Genova på bloggene Books for keeps (http://booksforkeeps.wordpress.com/2009/09/21/alltid-alice/)og Ord om annet (http://ordomannet.blogspot.com/2009/09/overbevisende-sykdomshistorie.html) i det siste og har veldig lyst til å lese den.

Oi. Har ikke vært innom her på noen dager jeg, så fikk meg en liten overraskelse nå. Det er boka jeg begynte å lese i dag, jo! :knegg: Men om det blir den så gjør det meg jo ingenting, da har jeg jo allerede "tyvstartet" litt, hehe...

Flugo
01-10-09, 19:33
Jeg har stemt! Dette blir spennende :-)

Ladybug
09-10-09, 08:07
Dytter litt jeg, så kanskje en bok kan komme seirende ut av dette i løpet av morgen dagen ;)

silsol
12-10-09, 10:12
Hvis ikke må vi kanskje ha en ny avstemming blant de bøkene som ligger best an?

StineMa
14-10-09, 13:18
Hvis ikke må vi kanskje ha en ny avstemming blant de bøkene som ligger best an?

Ja, ser ut som vi må lage en ny avstemming. Men det må kanskje admin gjøre?