En fantastisk bok, men hvordan er den som film?
Selv må jeg innrømme at jeg ble litt skuffet. Jeg vet ikke om det er fordi boken var så vanvittig bra at ingen film kunne måle seg med den eller om det er fordi jeg syntes filmen også bar preg av hastverksarbeid fra noen som ville surfe på Drageløperens enorme popularitet akkurat nå.
I mine øyne ble det i alle fall litt skuffende.
Har du lest boken og sett filmen? Hva synes du om filmen vs. boken?
Fortell!
Elendig, i forhold til boka mener jeg. Boka var meget bra, men det ser ut som om de hadde hastverk da de gjorde film av den.
Må innrømme at jeg ikke har turt å se filmen... Så traileren, og den var såpass avskrekkende at jeg valgte å la være se den.
Filmen har 11-års grense, så så skummel er den nok ikke. Men jeg synes den er ganske så overfladisk.
Med avskrekkende mente jeg ikke skummel, men at den ga veldig dårlig inntrykk. Jeg likte boka veldig godt, og syntes traileren ga inntrykk av å være, som du sier, overflatisk. :)
Da synes i alle fall jeg at du fikk riktig inntrykk.
Jeg begynte å se filmen, men den fenget meg så lite at jeg sluttet. Jeg må få sett hele en gang, men velger stadig en annen film først. Boka likte jeg godt og gledet meg til filmen, men den virket altså skuffende.
Eg synest filmen var god, eg. Det var ei tolking av boka som tok vare på historien på ein måte som samsvarte med mi lesning. Filmen fekk fram den trygge oppveksta i Kabul før den sovjetiske invasjonen, talibanregimet sin terror og historien om ... (eg hugsar aldri namn i filmar og bøker), forteljar-personen og nevøen hans. Den delen av boka som handla om å vere innvandrar i USA synest eg kanskje blei litt nedprioritert. Men eg synest utvalet som blei gjort av filmprodusentane var eit godt utval.
- Men nå er Drageløperen for meg ei bok eg likte å lese, men eg kjem aldri til å sette ho på topp 10 lista mi over favorittbøker.
Bok og film er jo aldri det same, men eg synes det er spennande å sjå filmar som tolking av bøker. Og denne filmen har tolka boka godt, synest eg.
Jeg er litt skeptisk til å se filmer basert på bøker jeg har lest. Derfor så jeg ikke Drageløperen på kino når den kom, men jeg har lenge hatt veldig lyst til å se den, så forrige helg måtte jeg overgi meg. Jeg synes i grunn det var en grei filmatisering av boken jeg. Bedre enn mange andre bok-til-film-prosjekter.
Jeg har ikke lest boken, men sett filmen.
Jeg synes historien var svært bra, og jeg ble faktisk helt satt ut! Tenkte på den stakkars gutten i flere dager etterpå. Filmen har satt sine spor...