View Full Version : "Jenta som lekte med ilden" av Stieg Larsson
Nå er innspillingen av denne filmen i gang (http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=524983).
Innspillingen av den første boken i Millenniumtrilogien, "Menn som hater kvinner", er allerede avsluttet og filmen har premiere i mars 2009.
Jeg må innrømme at jeg gleder meg veldig til å se filmen. Samtidig tenker jeg at forventningene er skyhøye og det skal mye til for å nå opp til bokas standard.
Uansett; dette blir nok filmer jeg definitivt kommer til å se!
Jeg også gleder meg veldig til denne filmen. Vanligvis blir jeg skuffet av filmer når jeg har lest boka først, håper denne er bra.
Det gjør jeg også. Jeg tror kanskje det hjelper litt at det vil være litt lenge siden jeg leste boka når filmen kommer. Da blir det litt en egen opplevelse også.
Har ikke lest boka en gang, jeg... Nå vet jeg ikke om jeg tør, siden den skrytes veldig opp i skyene.
Leisha Camden 28-08-08, 10:50 Disse filmene må selvfølgelig sees. Bøkene er vanvittig gode og jeg har hatt store forhåpninger til filmene også. Synes castingen av Mikael er helt perfekt. Men.
Den første teaser traileren for den første filmen kom for et par dager siden og den er - i hvert fall i min mening - helt idiotisk dårlig. Fullstendig intetsigende. Så nå er jeg litt bekymret. Neste bør helst være veldig mye bedre ...
(Hvis noen ikke har sett traileren og gjerne vil se den, så kan man gjøre det her (http://leishacamden.blogspot.com/2008/08/men-who-hate-women.html)). :)
Hei alle sammen, forresten. Jeg er ny. :)
Har ikke lest boka en gang, jeg... Nå vet jeg ikke om jeg tør, siden den skrytes veldig opp i skyene.
Jeg kjenner følelsen. :knegg:
Sånn hadde jeg det med Drageløperen også.
Hehe, ikke sant? Noen ganger stemmer det ikke, andre ganger stemmer det. The Davinci Code, f. eks., kjente jeg mange som sa var sååå bra, selv syntes jeg den var superdårlig. I ettertid har jeg heldigvis funnet flere likesinnede. ;) Og om boka var dårlig, var filmen enda verre. Synd jeg ikke satte meg sterkere på bakbeina for å se den....
Åh! Da Vinci koden, ja. Den var litt nedtur for meg også. Ikke så ille, men jeg syntes den var voldsomt oppskrytt.
Lesehesten 10-11-08, 18:31 Hehe, ikke sant? Noen ganger stemmer det ikke, andre ganger stemmer det. The Davinci Code, f. eks., kjente jeg mange som sa var sååå bra, selv syntes jeg den var superdårlig. I ettertid har jeg heldigvis funnet flere likesinnede. ;) Og om boka var dårlig, var filmen enda verre. Synd jeg ikke satte meg sterkere på bakbeina for å se den....
Jeg synes ikke Menn som Hater kvinner og oppfølgeren var særlig bra. Og jeg fortstår ikke hva som er grunnen til at folk roser dem opp i skyene. De er kjedelige, kommer for sent til poenget, er dårlig skrevet og generelt helt middelmådige. Men det er vel dette med smaken er som baken. Jeg ble ihvertfall kjempeskuffet.
Jeg har ikke lest Stieg Larsson selv, så jeg mener hverken det ene eller det andre om bøkene. ;)
Jeg synes ikke Menn som Hater kvinner og oppfølgeren var særlig bra. Og jeg fortstår ikke hva som er grunnen til at folk roser dem opp i skyene. De er kjedelige, kommer for sent til poenget, er dårlig skrevet og generelt helt middelmådige. Men det er vel dette med smaken er som baken. Jeg ble ihvertfall kjempeskuffet.
Eg har heller ikkje lese Stieg Larsson, men eg har ofte erfart å ikkje skjønne kva som er grunnen til at bøker blir rosa opp i skyene. Eg har komt fram til at eg ikkje alltid deler smak med folk flest, eller noko slikt.
|
|