View Full Version : Å prøve å lese på jobb

Lin
12-09-08, 10:45
Det tenkte jeg at jeg skulle gjøre.
Jeg hadde arbeidsoppgaver av en slik art at man best gjør dem ved å sitte litt diskret i bakgrunnen og bla i et ukeblad eller noe. Avbrutt innimellom av andre gjøremål, selvsagt.

Men jeg tok i alle fall med meg "Tusen strålende soler" bort til stresslessen jeg skulle ha som base den dagen. Jeg øynet håp om betalt lesetid og alle greier.

Det var nok for godt til å være sant, ja. I løpet av en arbeidskveld på 7 timer klarte jeg å lese tilsammen 1 kapittel. Oppstykket, overfladisk og jeg husker nesten ikke noe av hva jeg har lest.

Det er muligens en grunn til at det som regel er Se&Hør folk sitter og blar i når de jobber sånn. :knegg:

Tigermamma
12-09-08, 11:46
Åååå - nedtur! Ta med en novellesamling neste gang, kanskje?

Lin
12-09-08, 12:12
Noe annet enn Se&Hør i alle fall. For det blir litt mye å bla i det i 7 timer.

Sånn var det bedre å jobbe som nattevakt. I alle fall i timene frem til 4-5 om morgenen. Da sover de fleste pasienter.

Jeg husker forresten at jeg var så dum at jeg tok med en grøsser på nattevakt en gang for noen år siden. Jeg satt utenfor rommet til en pasient som ikke var helt tilregnelig. Og så satt jeg altså der og fordypet meg i en skikkelig grøsser. Jeg hoppet høyt da pasienten plutselig var der og tok meg på skulderen. Vedkommende ville heldigvis bare ha en røyk. :knegg:

Tigermamma
12-09-08, 13:07
Hahaha - synes jeg ser den stakkars nattevakten som hopper i været. (Det ligger vel en honnør til grøsserforfatteren i opplevelsen også?)

Lin
12-09-08, 13:11
Ja, det kan man trygt si. :knegg:

lunacia
12-09-08, 21:07
Skulle ønske jeg kunne lese på jobb, men det har jeg aldri tid til. :(