View Full Version : Loppisoverskudd og sånt

Tigermamma
14-09-08, 10:46
Jeg var loppisselger i helgen - - morsomt, gitt, for det var fint vær og masse folk. Avslutningen ble nokså trist, derimot, for vi hadde minst ti bananesker stappfulle med ukjøpte bøker (og da hadde vi som jobbet der tatt alt vi ville ha - jeg kom hjem med en diiiiger bærepose).

Ingen hadde noen gode forslag til hva vi skulle ha gjort med dette bokoverskuddet. Fryktelig synd, for nå har alle eskene gått på dynga.

Er det noen her som har gode forslag til hva vi kunne ha gjort i stedet? Her på stedet vil verken bruktbokhandelen eller biblioteket ta imot. :confused:

lunacia
14-09-08, 11:50
BookCrossing (http://bookcrossing.com/friend/lunacia)! Okei, en god del jobb å merke så mange bøker, men tenk så moro å slippe dem fri! ;)

Tigermamma
14-09-08, 12:39
Notert! :spin:

Flere gode ideer?

Lin
18-09-08, 00:15
Åh! Jeg kjenner meg litt igjen.
Ungene fikk en del bøker med å selge på et årlig marked her for noen uker siden. Men folk var visst bare interessert i mannens eplekake. :snurt:

bai
30-09-08, 20:21
Her i området veit eg at frivillighetssentralen har eit lite bibliotek. Dei tar i mot brukte bøker, og låner dei ut seinare.

Tigermamma
03-11-08, 06:33
Har liksom ikke sluppet tanken på hva som kunne vært skjebnen til alle bøkene som havnet på dynga i høst.

Kom på et salgstriks: I løpet av loppiset kunne bøkene ha vært solgt pr kilo i stedet for enkeltvis.

:studerer:

lunacia
03-11-08, 19:20
Jeg var på loppis forrige helg, og der solgte de bøkene til 10 kr per pocketbok. Jeg tror at om prisen hadde vært lavere, eller om de f eks også hadde posesalg, ville de fått solgt flere bøker.