View Full Version : Bli med på skrivestafett!

Lin
02-11-08, 23:42
Etter supert forslag fra bokpratere på forumet, så setter vi i gang en skrivestafett.

Slik jeg tenkte vi kunne gjøre det, var å ha avstemming om hver del en gang i uka. Altså skriver vi hver vår alternative fortsettelse og stemmer om hvilken som skal inn i den "offisielle" historien. (Korriger meg om jeg har misforstått her)

Historien:

Første del (http://www.bokprat.com/forum/showthread.php?t=767)
Andre del (http://www.bokprat.com/forum/showthread.php?t=768)

Alternativer til tredje del:

(http://www.bokprat.com/forum/showthread.php?t=768)

Tigermamma
18-11-08, 19:31
Siden ingen har lagt ut flere forslag til del 2, banker vi vel enkelt og greit bais innlegg.

Da er det vel duket for del 3?

Lin
19-11-08, 16:52
Oj. Jeg har glemt hele greia i febertåka her. Unnskyld.
Selvsagt er vi i gang med del 3. :flau:

Tigermamma
29-11-08, 04:28
Siden stafetten går litt tregt, foreslår jeg at vi åpner for å skrive Del 4 med det samme. Skulle det plutselig bli voldsom aktivitet, får vi heller vurdere hvordan bidrag kan snekres for å få en real tekst ut av det - eller?

bai
29-11-08, 16:22
Siden stafetten går litt tregt, foreslår jeg at vi åpner for å skrive Del 4 med det samme. Skulle det plutselig bli voldsom aktivitet, får vi heller vurdere hvordan bidrag kan snekres for å få en real tekst ut av det - eller?

Enig med du!

Kozemor
18-04-09, 16:00
Heisann!

Det så være med i slike skrivestafetter er veldig morsomt og givende, men jeg tror kanskje at det å skulle stemme over neste avsnitt kanskje er litt mer for viderekommende?

Jeg håper ikke dere synes jeg er frekk som kommer med tanker.

Slik jeg har vært vandt med å gjøre det er at en eller annen starter med et innlegg som legger føringen, til en viss grad (mye kan skje når nr 2 tar over). Deretter er det åpent. Den første som leser og vil skrive, poster en post hvor det står: SKRIVER. Da kan denne personen skrive i fred og ro uten fare for at noen andre rekker å poste først. I de fleste foum er det da bare å trykke på EDIT på den posten du skrev SKRIVER på så kan du skrive ditt nye avsnitt, eller klippe og lime. Da slipper man å vente i en uke for hver gang, på å komme lenger. Fra den ene gangen man har kikket til neste kan det plutselig ha kommet 5 nye avsnitt, eller deler. Dette gjør også at man aldri kan vite hva som skjer videre, og man kvier seg ikke for å skrive fordi du kanskje regner med at det du skriver, ikke blir med likevel.

Dessuten vil historien bli mer impulsiv og med kule og mindre kule vendiger, noe som virkelig gir trening i å skrive...

Bare noen tanker fra meg :D

Tigermamma
18-04-09, 17:00
Godt forslag! Denne skrivestafetten har gått for tregt!

De enkelte innleggene trenger jo ikke være så lange heller.

StineMa
18-04-09, 18:30
Holder med Kozemor og Tigermamma.

Kanskje noen burde startet en ny tråd med de to delene vi allerede har, og så kan vi fortsette der? Evt. lage en ny historie.

Kozemor
19-04-09, 11:45
Jeg kan lage en ny histore jeg :D
så få de slenge seg på den som vil.
Og husk... dette skal være morsomt, så ikke føl at ting må være 100%.