View Full Version : Lin

Lin
09-11-08, 14:40
Jeg tenkte det kunne være greit å presentere meg selv her også. Mitt navn er Lin og det er jeg som er admin på dette forumet.

Jeg er en bokglad noenogtredveåring, som har hatt dette forumet som min lille "baby" i lengre tid. Først nå ser det endelig ut til å løsne og likesinnede har oppdaget BokPrat, slik at jeg slipper å bare bokprate med meg selv. :nemlig:

Når det gjelder bøker så er jeg glad i flere kategorier og jeg går ikke av veien for å storkose meg med såkalt "chick-lit" heller. Men så liker jo jeg også Greys Anatomy og lignende program på tv, noe som for meg gir samme type underholdning. ;)

Ellers er jeg også glad i krim. I det siste har det gått i Camilla Läckberg og Unni Lindell.

Det hender også at jeg ønsker å lese bøker som er mer å tygge på. En favoritt der for meg var "The poisonwood Bible". Den krevde litt innsats, men var så til de grader verdt det!

Jeg elsker å være på hytta til moren min, og en av grunnene til det er at jeg får lest så ufattelig mye mer der enn jeg får til å gjøre hjemme. Jeg leser rett og slett altfor lite, synes jeg. Det blir kun lesing på senga til tider. Altfor lite, med andre ord. Så jeg jobber med å bli flinkere til å rydde plass til lesing i hverdagen i en stor familie.

Da håper jeg dere andre også kunne tenke dere å skrive en kort eller lang presentasjon av dere selv her. Slik at jeg ikke blir stående helt alene her inne. :skrape:

Elin
10-11-08, 07:23
Takk for at du har laget koselig forum til oss. :)

FluffyB
10-11-08, 13:41
Ja, takker så meget for forumet!

Lin
10-11-08, 16:28
Bare hyggelig!
Og takk for at dere er her og blåser liv i det. Uten dere hadde det bare vært serverplass og et forumprogram. :klem:

Elin
11-11-08, 09:13
:spin:

Gleder meg til å se aktiviteten her blomstre framover. ;) Det tror jeg den kommer til å gjøre.

Har forresten lenket til forumet i bloggen min. Som i fast lenke i menyen. ;)

bai
12-11-08, 07:34
Tusen takk for forumet! Det har sikkert vore ein god del arbeid og eg liker meg godt her inne!

Kjekt at det har begynt å komme opp nokre trådar når eg trykker på "new posts", i det siste.

hulderjenta
12-11-08, 20:48
Tusen takk for forumet ja! Jeg er innom stort sett daglig og sjekker nå, og det er supert at aktiviteten bare øker! :D

Hege
12-11-08, 20:54
Syns det er et flott forum!
Takk :blomster:

StineMa
12-11-08, 22:19
Jeg føyer meg inn takke-rekken :knegg:
Det er definitivt et behov for et slikt forum.

Lin
16-11-08, 17:04
Åh! Dere er så fine! *snufs*

Lin
16-11-08, 17:16
Har forresten lenket til forumet i bloggen min. Som i fast lenke i menyen. ;)
Tusen, tusen takk!

Jeg har sjekket statistikken vår nå og vi har faktisk hatt en økning i trafikk på 24% selv etter at jeg skrudde av de automatiske nyhetspostingene som kunne twingles. (Da vi var så få så druknet liksom de andre tingene i nyhetene).

Innlenker fra blogger teller nærmere 150 besøk den siste måneden så det er nok deres fortjeneste at det begynner å skje noe her. Jeg er utrolig takknemlig. Jeg har jo hatt dette domenet i flere år, prøvd og feilet med å starte forum før jeg til slutt på ren trass og intenst ønske om å ha et sånt sted å være selv, ønsket meg en vbulletinlisens i bursdagsgave. Snakk om å satse på noe som hadde feilet mange ganger, da. :knegg:

Men sånn er det når man virkelig vil noe og ikke klarer å slå det fra seg selv om all fornuft lenge sa at det var idiotisk. Jeg ville ha BokPrat som et sted å være om jeg så måtte sitte alene og bruke det som en avansert blogg.

Og så kom dere. :spin:

Elin
16-11-08, 18:15
Tålmodighet er en dyd! :hyper:

Tigermamma
17-11-08, 11:44
Den som venter på noe godt osv ... Det gjelder å ikke gi seg, vettu, når det er noe man tror på!

Ingen tvil om at BokPrat er et trivelig sted å snakke om bøker - jeg liker meg veldig godt her. Mest av alt setter jeg pris på hvordan lesegleden dyrkes av medlemmene her. Ittno fjolleri eller kultursnobberi, men ren skjær glede over hva man opplever i den fiktive verdenen.

Du har rett og slett skapt et supert møtested, Lin. Din baby/din idé - vår glede. Takk & takk.

Lin
17-11-08, 15:55
Leseglede er utrolig viktig, ja. Jeg fant igjen min via "chick lit" og krim. Og det at barna mine har sett meg kose meg med bøker såpass mye tror jeg har litt av æren for at de har såpass positivt forhold til bøker.

bai
17-11-08, 16:11
Eg er i alle fall veldig glad for at du har klart å realisere draumen om eit bokforum - og for at Lunacia la ut link hit på eit anna forum - eg synes det er flott å vere her!

Kva tid kom dette forumet eigentleg på beina? Eg er veldig glad for å få vere her, i alle fall.

-hanne
17-11-08, 18:52
Det er bare å føye seg inn i rekken av takknemlige brukere;- godt jobba!
:)

Lin
19-11-08, 16:39
Åh, det er mange ganger. De første spede forsøkene var omtrent rundt den tiden jeg fikk mistemann. Han er 7 år nå.

I mai 2007 skrev jeg dette i bloggen min:
Og så er jeg takknemlig for bøker. Jeg har alltid elsket bøker. Noe av det beste som har hendt meg i livet har vært at jeg lærte å lese og ble introdusert for bøkenes verden. Jeg har planer om å bli flinkere til å ta meg tid fremover. Livet føles fattigere i perioder der jeg leser for lite.

Denne forkjærligheten for bøker er muligens noe av grunnen til at jeg fortsatt holder fast ved en forumidé som for lengst har vist seg å ikke gjøre så mye utav seg. I flere år har jeg eid et nettsted. Og nå som jeg fikk bursdagspenger å bruke, så måtte jeg visst også bruke det og skrape sammen resten for å ha et forum der. Jeg kan ikke noe for det. Jeg elsker nemlig idéen selv om den ikke har virket levedyktig til nå. Jeg klarer ikke å gi slipp på “babyen” min. Jeg er stolt som bare det av Bokprat allikevel.

Elin
20-11-08, 08:44
Hadde jeg visst om forumet før hadde jeg meldt meg inn før, faktisk. Jeg har lenge savnet et slikt forum. Meldte meg inn med det samme jeg hørte om det! :hyper:

StineMa
23-11-08, 11:55
Jeg stiller meg i rekken av takknemlige bokelskere :blomster:

Jeg har vært innom flere ulike fora, men når et forum består av x antall emner og bare et lite "rom" tilegnet litteratur, så får man ikke det brede spekteret som man får her inne. Jeg trives veldig godt her og er innom daglig :)

Og jeg har selvsagt linket til bokprat i bloggen min ;)

Lin
25-11-08, 02:36
Tusen takk! :spin:

bai
26-11-08, 06:30
Hadde jeg visst om forumet før hadde jeg meldt meg inn før, faktisk. Jeg har lenge savnet et slikt forum. Meldte meg inn med det samme jeg hørte om det! :hyper:

Eg gjorde også det!