View Full Version : Bøker man ikke har lyst til å lese...

lunacia
10-11-08, 11:03
Finnes det bøker dere absolutt ikke kunne tenke dere å lese?

Jeg har overhodet ikke tenkt å lese boka Oppskriften av Magnus S. Rønningen, utgitt på Kagge forlag. Jeg må innrømme at jeg har problemer med å ta boka seriøst. Det skal liksom være en oppskrift på hvordan man kommer seg opp og fram.

Nå skal forøvrig "forfatteren" bli foredragsholder, i følge VG (http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=522946). For å være ærlig hadde jeg ikke en gang hørt om fyren før de begynte å snakke om boka i media. Nei, dette klarer jeg ikke ta seriøst... :knegg:

FluffyB
10-11-08, 14:47
Tja, selvhjelpsbøker er og blir selvhjelpsbøker... i "Den uendelige historien" har de en liten meningsutveksling om det i bokhandelen der hovedpersonen får boka. Verdt å ta en kikk på igjen, for de som har lest den boka. Jeg tror ikke jeg kommer til å lese den boken jeg heller, selv om det hender jeg slår inn på sjangeren.

En bok jeg ikke har lyst å lese er "Fluenes herre". Folk kan si hva de vil om samfunnskritikk og billedlig skriving, jeg ble tvunget til å lese den mot min vilje på videregående og følte meg fysisk syk av bildene forfatteren laget og har til denne datoen nektet å lese siste halvdelen. :snurt:

bai
18-11-08, 09:21
For meg handlar det mest om å prioritere å bruke tida mi på å lese dei bøkene eg verkeleg har lyst til å lese - det er så mange at eg vil aldri komme gjennom dei eingong, og då vil eg vel neppe rekke over dei som ikkje står øverst på lista.