|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Jobbe på bibliotek
Er det noen her som vet om man kan få jobb på biblioteket uten å ha noen relevant utdanning, men en stor interesse for bøker..?
Evt. hvilke stillinger kan man få?
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
Gjennom NAV fikk jeg deltidsjobb på det lokale biblioteket, bare på det grunnlag av at jeg har en lidenskap for litteratur. Så det er mulig.
Men til høsten skal jeg studere Bibliotek- og informasjonsvitenskap på Høgskolen i Oslo. Edit: Utdanning må nok til for å kunne få jobbe fulltid i yrket, slik jeg har forstått det. Last edited by cnon; 24-04-10 at 22:55. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Jeg jobbet som fast vikar på biblioteket her i to år,da han som var sjef var sykemledt. Han hadde heller ikke utdanning, men det er faktisk egentlig ikke lov å være bibsjef uten bibutdanning så vidt jeg har skjønt.
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
cnon: Kjekt å høre at det er mulig å få seg en jobb på si' kun basert på lidenskapen for bøker
![]() Jeg har ikke noen drøm om å bli sjef eller noe høyt der oppe. Det hadde holdt i massevis å få være i skranken og blandt bøker og folk ![]()
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Da er det bare å kjøre på og forhøre seg rundt om en jobb
![]() Har man først en fetisj for bøker er alt bibliotekarbeid en fryd. Bare det å rydde i hyllene er en fryd, og kunne beundre bokryggene og titlene. Og folk som jobber på bibliotek er stort sett veldig imøtekommende og vennligstilte. På biblioteket i Molde blir jeg alltid møtt med et smil. Og er man først ressurssterk når det gjelder bøker, så er det utrolig gøy å hjelpe både voksne og barn når de leter etter noe spesielt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Jeg kunne også ha tenkt meg å jobbe på bibliotek, men har en helsefaglig utdanning. Det er jo ikke akkurat høyaktuell kunnskap
Jeg anbefaler deg å ta med en flott cv og troppe opp på biblioteket. Si at du er interessert i jobb, fortell om deg selv og din lidenskap for bøker, vis dem nettsiden din. Det kan jo hende de har en åpning til deg Iallefall verdt et forsøk |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
Quote:
|
|