|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Hei! Jeg er ny her inne, og har kost meg med masse fin lesning nå siden jeg fant veien hit.
![]() Har selv noen spørsmål jeg håper noen av dere kan svare på: Hvilke ukeblader kjøper inn og publiserer noveller? Har dere en fast liste dere sender til, noen som foretrekkes eller andre kriterier? Sender dere bare inn novellene på mail i pdf-fil med spørsmål om de er interessert i å kjøpe de? Hvordan er det å sende flere i samme slengen, eller burde man bare sende en og en, eventuelt til forskjellige blader? Takker så mye for svar! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
Ta deg en tur i butikken og kjøp de ukebladene som trykker noveller - Hjemmet, Norsk Ukeblad, Allers, Familien, Vi Menn, muligens flere - les og se hva som passer deg best i skrivestil. I kolofonen finner du oversikt over fictionredaktører med mailadresse. Skriv en mail hvor du presenterer deg selv kort og legg ved novellen din. Jeg bruker Word. Ved første henvendelse tror jeg det er greiest å bare legge ved én novelle. Ikke send samme novelle til forskjellige ukeblader samtidig! Vent på svar fra et blad før du eventuelt sender til neste blad osv osv. Honoraret varierer fra ca 2500 til 6000 - forskjellige satser i bladene.
I Skrivestua finner du mange tråder med spørsmål angående noveller til ukeblader. Lurt å lese! Lykke til! |
|
|
|
![]() |
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|